När du köper en bostadsrätt blir du även medlem i en bostadsrättsförening. En bostadsrätt är i själva verket en bostad där du har rätt att bo, men som ägs av föreningen. Det vill säga, du och dina grannar. Som du nog har förstått innebär det stora friheter att bo i bostadsrätt. Du kan byta kök när du vill och du kan vara med och bestämma hur huset ska skötas. Med friheten kommer också ett stort personligt ansvar.
Har du frågor om din bostadsrätt, eller dina rättigheter och skyldigheter, hjälper vi dig gärna. Här nedan har vi listat vem i styrelsen som kan hjälpa dig med vilka frågor. Glöm inte att du måste be om tillstånd för att få göra strukturella förändringar i din lägenhet.
Hyra av parkeringsplats: P-Malmö 040-605 69 80. Mer info om parkering finns under ”Frågor och Svar”.
Frågor om nycklar och namnändring: SBC 0771-722 722 eller SBC Felanmälan
Frågor om andrahandsuthyrning: juliana@brfpendla.se
Frågor inför kommande försäljning (mäklarfrågor): styrelse@brfpendla.se
Ansökan om överlåtelse: styrelse@brfpendla.se eller branimir@brfpendla.se
Tillstånd för förändringar av lägenhet: Kontakta styrelsen på styrelse@brfpendla.se
Frågor om fel i lägenheten se fliken ”Felanmälan”.
Frågor om avier – kontakta den ekonomiska förvaltaren, Nabo – https://nabo.se
Frågor om mäklarbild – kontakta den ekonomiska förvaltaren, Nabo – https://nabo.se
Pantsättningar – handlingarna skickas till den ekonomiska förvaltaren Nabo, Fosievägen 15, 214 31 Malmö
Har du andra frågor? Mejla områdesansvarig direkt! Du hittar en översikt över ansvarsområdena och respektive mejladress nedan.
Övriga frågor ber vi dig mejla till styrelse@brfpendla.se så hjälper vi dig vidare till rätt person.
Då och då skickar vi ut nyhetsmejl med viktig information om lägenheterna och föreningen. Om du inte redan får mejlen anmäler du dig enkelt här. Vi försöker också att lägga ut information i vår Facebookgrupp. Gruppen är ett bra forum för att lära känna dina grannar, kanske starta en intressegrupp som en trädgårdsgrupp eller bokcirkel, ge förbättringsförslag och att diskutera saker som händer i huset.
Information som rör specifikt din lägenhet hör vi av oss med via telefon eller e-post. För att vi lätt ska kunna komma i kontakt med dig är det viktigt att du håller dina kontaktuppgifter uppdaterade i Nabos kundportal.
Kallelse till föreningsstämmor kommer senast två veckor före stämman, och informationen sätts även upp i trappuppgångarna. På trappuppgångarnas informationstavlor sätts också andra viktiga meddelanden upp, så gör det gärna till en vana att ta en titt på dem när du är på väg ut.
Naturligtvis hittar du dessutom allt du behöver veta direkt här på hemsidan.